Ο σιδηροδρομικός
σταθμός Sirkeci στην
Κωνσταντινούπολη στην αρχή κατασκευάστηκε για να υποδέχεται τους επιβάτες της
γραμμής Orient Express. Το πρώτο τρένο της απευθείας σύνδεσης μπήκε
στον σταθμό τον Ιούνιο του 1889 προερχόμενο από το Παρίσι, με ενδιάμεσους
σταθμούς στις πόλεις Στρασβούργο, Μόναχο, Βιέννη, Βουδαπέστη και Βουκουρέστι. Το
ταξίδι διαρκούσε 67.5 ώρες. Σήμερα ο σιδηροδρομικός σταθμός Sirkeci εξυπηρετεί διεθνείς και τοπικές
γραμμές με κατεύθυνση προς τα δυτικά.
Το κτήριο

Η γραμμή Orient Express
Ολα αυτά οφείλονται
στο γεγονός ότι η γραμμή ήταν ο σύνδεσμος της Δυτικής Ευρώπης με την Ανατολική
και διέσχιζε την ήπειρο σε μια εποχή που οι αυτοκινητόδρομοι και οι αεροπορικές
συγκοινωνίες δεν υπήρχαν. Η πρώτη γραμμή είχε αφετηρία το Παρίσι, αλλά στο πέρασμα
του χρόνου και άλλες διαδρομές χρησιμοποιήθηκαν. Στην δεκαετία του 1930, που οι
υπηρεσίες του Orient Express έφτασαν στο ζενίθ τους, υπήρχαν 3 παράλληλες
λειτουργίες διαδρομών με διακλαδώσεις, μια εκ των οποίων έφτανε στην Αθήνα. Κατά
την διάρκεια των 2 παγκοσμίων πολέμων η γραμμή διέκοψε τη λειτουργία της, αλλά παρέμεινε
ενεργή μέχρι το 1962 και σε διάφορα
σημεία της Ευρώπης μέχρι και το 1977, οπότε και σταμάτησε εντελώς.
Τα βαγόνια του Orient Express ήταν ονομαστά για την άνεση και την πολυτέλειά τους. Οι επιβάτες
μπορούσαν να κοιμούνται και υπήρχε
βαγόνι εστιατόριο με μενού φημισμένο για την ποιότητά του. Επιβάτες στα χρόνια
της ακμής ήταν μέλη των βασιλικών οικογενειών, ευγενείς, διπλωμάτες,
επιχειρηματίες και άλλοι πλούσιοι αστοί.
Πηγή: Wikipedia
Για ποιον λόγο σταμάτησε η λειτουργία του, αφού ήταν τόσο κερδοφόρο και εντυπωσιακό;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ήταν πια κερδοφόρο, γιατί οι επιβάτες προτιμούσαν να χρησιμοποιούν τις πιο φθηνές αεροπορικές πτήσεις και να φθάνουν γρηγορότερα στον προορισμό τους. Επίσης λόγω του Ψυχρού Πολέμου μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο μειώθηκαν οι προορισμοί και χρησιμοποιούσαν περισσότερα κανονικά βαγόνια και όχι βαγκόν-λι. Σήμερα υπάρχει μια γραμμή που ονομάζεται Venice Simplon-Orient-Express που συνδέει διάφορες Ευρωπαικές πόλεις. O επιχειρηματίας και λάτρης των τρένων James B. Sherwood αγόρασε σε δημοπρασίες παλιά πολυτελή βαγόνια (περίπου 35), τα ανακαίνισε και προσπάθησε να αναβιώσει τον θρύλο του Orient Express. Περισσότερα στον σύνδεσμο:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.orient-express.com/web/vsoe/venice_simplon_orient_express.jsp
εχω διαβασει το εγκλημα στο οριαν εξπρες της Αγκαθα Κριστι και ειναι πραγματικα ευρηματικο, απο τα καλυτερα της...Μαλλον θα ηταν τοσο εντυπωσιακο που θα της εδινε εμπνευση...Κριμα που δεν λειτουργει πια..:(
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει ενδεχόμενο να ξανά λειτουργήσει;
ΑπάντησηΔιαγραφή