Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013

Marmaray Projesi (Marmaray Project) : Η "ένωση" δύο ηπείρων



Η κόκκινη επισήμανση στο χάρτη δείχνει τα υπάρχοντα χερσαία τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής, ενώ η λευκή δείχνει τη νέα υπόγεια σιδηροδρομική γραμμή, που περιλαμβάνει και υποθαλάσσια σήραγγα.
Ως τώρα, η ευρωπαϊκή με την ασιατική πλευρά της Κωνσταντινούπολης συνδέονται με την μήκους 1.074 μέτρων γέφυρα του Βοσπόρου, που χτίστηκε το 1973 και την μήκους 1.090 μέτρων γέφυρα Φατίχ Σουλτάν Μεχμέτ, που κατασκευάστηκε το 1988. Και οι δύο αντιμετωπίζουν καθημερινά μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση. Παράλληλα,προχωρά η κατακύρωση του Αυτοκινητόδρομου Βόρειου Μαρμαρά που περιέχει και την κατασκευή της τρίτης γέφυρας στα στενά του Βοσπόρου. Στον διαγωνισμό λαμβάνουν μέρος 18 εταιρείες μεταξύ των οποίων ο ιαπωνικός κατασκευαστικός γίγαντας Mitsubishi, η ιταλική εταιρεία Astaldi η ρωσική Moskovskiy Metrostroy και oι τουρκικές εταιρείες Varyap, Kolin Insaat, Nurol Insasat και Yuskel Insaat . Το κόστος του έργου ανέρχεται σε 5 δις δολ

Το Marmara Project στοχεύει στην επέκταση του μετρό της Κωνσταντινούπολης στις δύο πλευρές του Βοσπόρου, από το σταθμό Halkalı ως το Gebze., μειώνοντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση στις δύο γέφυρες. Το έργο ξεκίνησε το 2004 και αναμένεται να παραδοθεί μέχρι το τέλος του 2013.Το υπό κατασκευή σιδηροδρομικό τούνελ είναι ένα από τα βαθύτερα τούνελ μητροπολιτικού σιδηροδρόμου στον κόσμο, αφού η σήραγγα φτάνει σε βάθος τα 75 μέτρα. Το κόστος του υπολογίζεται στα 3,5 δισ. δολάρια, ενώ το συνολικό μήκος των νέων γραμμών φθάνει τα 77 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει 3 υπόγειους και 37 υπέργειους σταθμούς. Η υπόγεια σήραγγα αρχίζει από το Yedikule, συνεχίζει μέσω των νέων υπόγειων σταθμών Yenikapı και Sirkeci , περνάει κάτω από το Βόσπορο για 1400μ , συνδέεται με το νέο υπόγειο σταθμό του Üsküdar και βγαίνει στο Sögütlüçesme.
Υπεύθυνες για τη χρηματοδότηση του έργου είναι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και η Ιαπωνική Τράπεζα για τη Διεθνή Συνεργασία. Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, όταν ολοκληρωθεί το έργο, τα τρένα θα κινούνται με ταχύτητα άνω των 80 km/h και θα μεταφέρουν 150.000 επιβάτες την ώρα και από τις δύο κατευθύνσεις
Tο έργο της υποθαλάσσιας σιδηροδρομικής ζεύξης Ευρώπης -Ασίας θα μειώσει επίσης σημαντικά την κίνηση των επιβατηγών πλοίων που εκτελούν καθημερινά δρομολόγια στο Βόσπορο μεταφέροντας 75000 επιβάτες την ώρα..  

video 1: Marmaray project animation

Video 2: Η κατασκευή της υπόγειας σιδηροδρομικής σήραγγας του Βοσπόρου

Πρόσφατα,  χρηματοδότηση ύψους 1,4 δισ. δολαρίων εξασφάλισε η Τουρκία για την κατασκευή και οδικής υποθαλάσσιας σήραγγας μεταξύ της Ευρωπαϊκής και Ασιατικής ακτής του Βοσπόρου, συμφωνία που θεωρείται απαρχή και άλλων, μελλοντικών, ενισχύσεων για τις υποδομές μίας εκ των οικονομιών της περιφέρειας που αναπτύσσονται με ταχύ ρυθμό.Η μήκους 5,4 χλμ. «Ευρασιατική Σήραγγα» θα ολοκληρωθεί το 2017 και προορίζεται να δώσει λύση στα χρονίζοντα κυκλοφοριακά προβλήματα της Κωνσταντινούπολης, μίας πόλης υπό συνεχή επέκταση, με σημερινό πληθυσμό 13 εκατ. κατοίκων.

3 σχόλια:

  1. Από αυτά που έχω διαβάσει, η κατασκευή του μετρό ήταν μια ευκαιρία να γίνουν αρχαιολογικές ανασκαφές στο ιστορικό κέντρο, αλλά και σε άλλες περιοχές, σε μέρη δηλαδή που βρίσκονταν αρκετά μέτρα κάτω από τη σημερινή επιφάνεια και δύσκολα θα γίνονταν αλλιώς, γιατί ήταν κατοικημένα. Η ιστορία μου θυμίζει το μετρό της Αθήνας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. θα περνανε μονο τρενα η θα ειναι και αυτοκινητοδρομος?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προς το παρόν μόνο τρένα. Τα αυτοκίνητα θα χρησιμοποιούν την Ευρασιατική σήραγγα που θα ολοκληρωθεί το 2017.

      Διαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.